انجیر و شناخت فایده هایش | سبزیجات

 میوه انجیر شیرین  و خوشمزه س دارای مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها و ویتامینا است. انجیر یکی از میوه های پرطرفدار و کم کالریه که هر ۱۰۰ گرم اون، حدود۷۴ کیلوکالری انرژی داره. انجیر خشک یکی از منابع خوب دریافت شکلای جور واجور مواد معدنی، ویتامینا و آنتی اکسیدانا هستش. البته باید این رو هم بدونیم که کالری انجیر خشک، چندین برابر کالری انجیر تازه س. طوری که هر ۱۰۰ گرم اون چیزی حدود ۴۹ کیلوکالری انرژی داره. انجیر تازه، آنتی اکسیدانایی قوی مانند ویتامینای A، E و K داره. ترکیب این آنتی اکسیدانا باهم می تونه با مقابله با رادیکالای آزاد، خطر دچار شدن به بیماریایی مانند سرطانا، دیابت و بیماریای تحلیل برنده رو کم کنه. محققان فهمیدن که اسید کلروژنیک موجود در انجیر می تونه کمک زیادی به کاهش سطح قند خون و کنترل گلوکز خون در بیماران دیابتی بکنه. ویتامینای گروه B که واسه متابولیسم کربوهیدراتا، پروتئینا و چربیا در بدن لازمن هم فت و فراوون در انجیر تازه پیدا می شن. این میوه شیرین، منبع خوبی واسه دریافت کلسیم، مس، پتاسیم، منگنز، آهن، سلنیوم و روش. هر ۱۰۰ گرم انجیر خشک حدود ۶۸۰ میلی گرم پتاسیم، ۱۶۲ میلی گرم کلسیم و ۲.۰۳ میلی گرم آهن داره. پتاسیم موجود در انجیر باعث کنترل فشار خون و ضربان قلب می شه. مس موجود در اونم می تونه به ساخت سلولای قرمز خون کمک کنه.

منبع : www.salamdr.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *