انحراف ستون فقرات را این گونه تشخیص دهید | بیماری

مریضی انحراف ستون فقرات می تونه منتهی به ایجاد درد شه. خیلی از افراد هستن که به این مشکل گرفتار هستن و واسه این که بتونین در خونه این مریضی رو تشخیص بدین واسه شما راهکارهایی داریم.اول نگاهی داشته باشیم به این مریضی، خیلی از افراد بدون اینکه به حالت ایستادن و شکل ستون فقرات شون (ستون مهرها) خیلی توجهی دارا باشن به زندگیشون ادامه میدن. اونا مرتبا دچار کمردرد، سردرد، درد گردن و پشت سر، و درد مفاصل می شن،ولی این دردها رو خیلی راحت به عنوان بخشی از زندگی شون قبول می کنن، یا مسکن می خورن تا دردشون کم بشه. در ادامه ۵ روش تشخیص خونگی انحراف ستون فقرات رو واسه شما آوردیم.

بیشتر افراد فکر می کنن انحراف ستون فقرات به دلیل تصادف یا آسیبای یهویی ایجاد می شه. ولی این باور غلطه، و اگه انحرافای کم کم در ستون فقرات ندیده گرفته شن می تونن باعث بروز مشکلات جدی واسه سلامتی شن؛ مشکلاتی مثل سیاتیک، و بیماریای قلبی و ریوی.

۱. طول پاهای تون رو اندازه گیری کنین

به گزارش خوب شو، بطور طبیعی، هر دو پای آدم باید هم اندازه باشن، اگه طول دو پای تون با همدیگه فرق داشته باشه، ممکنه نشونه ای از وجود مشکل در لگن و ستون فقرات کمر رو همراه داشته باشین.اگه مفاصل خاجی خاصره و کمر به صورت مناسب عمل نکنن، یکی از پاها حدودا دو تا سه سانتی متر از دیگری کوتاه تر به نظر می رسه. این وضعیت ممکنه با اصلاح موقعیت ستون فقرات بهبود یابد.

۲. واسه وزن کردن خود، از دو ترازو استفاده کنین

واسه اینکه تشخیص بدین وزنتون به شکلی برابر در دو طرف بدن تون تقسیم شده، می تونین از دو ترازو استفاده کنین؛ به آسونی دو ترازو رو در کنار همدیگه بذارین، هر کدوم از پاهای تون رو روی یکی از ترازوها بذارین. اگه یکی از ترازوها عددی بیشتر رو نشون بده، ممکنه به خاطر این باشه که دچار انحراف ستون فقرات شدین.

۳. وضعیت ایستادن تون رو در آینه بررسی کنین

یکی از آسون ترین راه های تشخیص انحراف ستون فقرات، بررسی حالت ایستادن در مقابل آینه س. مقابل آینه ای قدی وایسید و محل قرار گرفتن شونه ها، آرنجا و باسن تون رو روی آینه علامت بذارین.چند قدم از آینه دور شید، و علامتا رو بررسی کنین؛ یه طرف باسن یا شونِه تون از طرف دیگه بالاتره؟ اگه جواب تون مثبت باشه، دچار انحراف ستون فقرات هستین (یا دست کم این که به اندازه کافی صاف وای نمیستین!)

۴. داخل کفش تون رو بررسی کنین

مرتبا داخل کفشای تون رو بررسی کنین؛ قسمت پهلوی پاشنه یکی از کفشا نسبت به وسط اون بیشتر کار کرده؟ این مسئله به دلیل وجود انحراف در ستون فقراته؛ چون بدن تون فشار اضافه به وجود اومده به وسیله نبود تناسب وزن بین دو طرف بدن رو بر پاشنه پا وارد می کنه.

۵. سر و کمرتون رو حرکت بدین و بچرخونین

وایسید و به آرومی سر خود رو به سمتی بچرخونین، در ادامه کمرتون رو به دنبال سرتون حرکت بدین. اگه حرکت دادن سر و کمر به یه سمت واسه تون سخت باشه، شاید دچار یه جور مشکل در ستون فقرات هستین؛مثلا ممکنه که مهرهای دُمی تون به درستی روی هم نیستش باشن. واسه حفظ سلامتی ستون فقرات تون می تونین از حرکات سر و کمر استفاده کنین، ولی اگه میدونید به انحراف ستون مهرها دچار هستین، انجام این کار واسه تون پیشنهاد نمی شه.

.

منبع : niksho.com

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *